Sunday, March 4, 2012

اللهم ألف بين قلوبنا

Ummi pernah pesan esok bila dah ada suami kene pandai cakap dan luahkan apa yang terpendam dalam hati.kalau tak buat macam tu akan lain jadinya.dan salah satu sebab kadar penceraian di Malaysia sangat tinggi ialah masalah komunikasi.itu juga lah yang diingatkan oleh seorang ukhti kepadaku.

Alhamdulillah,itu juga lah yang sedang aku pratikkan sekarang bersama sahabat-sahabat aku,ukhti-ukhti aku yang sama2 meneguk kesegaran minuman tarbiyyah dan dakwah.akhirnya kita dapat sama-sama akui akan kekurangan kita yang tak lepas buat salah.

Sebab tu lah dalam sesi bulatan gembira kita banyak sekali ditekankan konsep berlapang dada,sabar,ikhlas,berbaik sangka dan untuk mempraktikkannya di medan sebenar sangat pedih!Allah!

JazakunNalLahukhairalJaza' pada sahabat-sahabat dan ukhti-ukthi yang menunjukkan kelemahan aku.Jangan serik,jangan segan untuk membetulkan segala khilafku.BaarakalLahu fee 3umreekum wa fee a3maaleekum


Ya Allah,
pertautkan lah hati-hati aku dan mereka dengan kasih sayangMu
jadikanlah amal aku selari dengan apa yang aku perkatakan
jadikanlah kesibukan aku hanya untuk keredhaanMu
lindungilah 'aib aku daripada orang ramai
jadikanlah 'aib aku yang tersingkap sebagai penghapus dosa-dosa lampauku
jadikanlah 'aib aku yang tersingkap sebab untuk urusan hisab ku dipermudahkan di akhirat kelak
ampunilah aku dan dosa mereka semua
ampunilah aku dan dosa mereka semua
ampunilah aku dan dosa mereka semua

p/s :jangan lupa qunut nazilah setiap 5 waktu solat.kaedahnya sama macam baca do'a qunut waktu Subuh.di baca kuat oleh imam dan di aminkan oleh makmum pada semua solat waktu hatta solat zohor dan asar.

~Selamat Beramal semuanya lillahita3alaa!~

No comments: