Tuesday, March 29, 2011

hargai ia

Selesai membaca email daripada sahabat saya juga sempat membaca update terbaru daripadanya.Saya masih ingat kejadianyang Allah takdirkan untuknya.Kami daripada Johor berpakat dengan sahabat-sahabat daripada Kuantan untuk sama-sama pergi ke satu program Wacana tentang revolusi di Timur Tengah.

Selepas saya menunaikan fardhu Magrib saya tertanya-tanya rombongan daripada Kuantan,sudah sampai mana kah mereka.Saya tergerak untuk menelefon mereka.dua orang saya telefon tapi tak dijawab.akhirnya saya cuba lagi telefon sahabat yang lain

Assalamu'alaikum n***** kat mana dah?
Wa'alaikumussalam n***** kat hospital ni.dia accident dengan kawan-kawan yg lain.(suara lelaki menjawab)

Ya saya tergamam!peristiwa malam tu saya akhirkan di sini.dan demi membaca update terbaru di blognya,atas nasihat doktor sahabat saya perlu menangguhkan satu semester.Allah.bertuah sungguh beliau.Allah pilih beliau untuk ujian ni.bukan mudah sebenarnya untuk menangguhkan satu semester bererti sahabat saya akan tamat pengajiannya setahun kemudian daripada tarikh yg sepatutnya.

Saya malu pada beliau.biarpun begitu beliau tetap cergas,kuat & semangat meneruskan rutin harian.Yalah walaupun menangis itu lumrahnya.siapa tak menangis bukan bila menerima sesuatu kecelakaan.Maulana Habibuna ar-Rasul saw juga sedih dengan pemergian putera-putera baginda.Allah.

HasbunalLahwani'malWakeelni'malMaulanwani'manNaseer...

Saya malu,saya yg sihat dan masih sempurna nikmat anggota badan & pancaindera sepatutnya mengambil pengajaran daripada beliau.Saya harus berusaha semaksimum mungkin untuk baki 2 tahun setengah lagi saya di sana.InshaAllah.

Saudari yg dirahmati Allah

sama-samalah kita hargailah nikmat mata yang Allah kurniakan pada kita untuk kita tatap ciptaan Allah yang Maha Sempurna,untuk kita gunakan untuk tadabbur kalam-kalam suci daripadaNya

sama-samalah kita hargai masa kita untuk kita gunakan sebaik-baiknya
Moga Allah sentiasa bersama kita

No comments: